|
Τα κοινά συμπληρώματα ασβεστίου, που πολλοί καταναλώνουν, και κυριώς ηλικιωμένοι για την ενίσχυση των οστών τους και την καταπολέμηση της οστεοπόρωσης, ευθύνονται για την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης του εμφράγματος, μέχρι και 30%.
Σε μικρότερο βαθμό αυξάνεται ο κίνδυνος για το εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα.
Ο καθηγητής Ίαν Ριντ της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου του Όκλαντ, δήλωσε πως οι ταμπλέτες και τα συμπληρώματα, που περιέχουν υψηλές δόσεις ασβεστίου και θεωρούνται φυσικές από τους ανθρώπους, στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου.
Οι επιστήμονες έκαναν αξιολόγηση (μετα-ανάλυση) 11 προηγούμενων κλινικών μελετών πάνω στο ζήτημα, οι οποίες αφορούσαν συνολικά 12.000 ηλικιωμένα άτομα για μια περίοδο άνω των τεσσάρων ετών. Οι μισοί έπαιρναν συμπληρώματα ασβεστίου και οι άλλοι μισοί εικονικά χάπια («πλασέμπο»).
Διαπίστωσαν ότι αυξήθηκαν κατά 30% τα περιστατικά εμφραγμάτων στα άτομα (τόσο άνδρες όσο και γυναίκες) που έπαιρναν το συμπληρωματικό ασβέστιο, ανεξάρτητα από τον τύπο του διατροφικού συμπληρωματος.
«Σε 1.000 ανθρώπους που παίρνουν ασβέστιο επί χρόνια, αναμένουμε 14 περισσότερα εμφράγματα, δέκα περισσότερα εγκεφαλικά και 13 περισσότερους θανάτους σε σχέση με όσους δεν παίρνουν αυτά τα χάπια», ανέφερε ο Ριντ.
«Συνολικά, αναμένονται 37 περισσότερα αρνητικά περιστατικά έναντι 26 λιγότερων καταγμάτων λόγω οστεοπόρωσης, συνεπώς το ασβέστιο σχετίζεται με περισσότερα άσχημα πράγματα σε σχέση με τα άσχημα πράγματα που εμποδίζει», πρόσθεσε ο Νεοζηλανδός επιστήμονας.
Οι ειδικοί δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα το μηχανισμό της πιθανής αρνητικής επίδρασης του πρόσθετου ασβεστίου στον οργανισμό. Η λήψη του συμπληρωματικού ασβεστίου αυξάνει απότομα την ποσότητα του ασβεστίου στο αίμα για τις επόμενες τέσσερις έως έξι ώρες, πράγμα που αντίθετα δεν συμβαίνει όταν ο άνθρωπος παίρνει το ασβέστιο μέσω της καθημερινής διατροφής του, επειδή τότε το ασβέστιο απορροφάται σταδιακά και το επίπεδό του στο αίμα σπάνια αυξάνει.
Ερευνητές από τη Ν. Ζηλανδία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή Ίαν Ριντ, στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, το οποίο δημοσίευσαν, συνιστούν την κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε ασβέστιο, και τονίζουν την ανάγκη για σωματική άσκηση, το κόψιμο του τσιγάρου και την απώλεια βάρους, ως εναλλακτικά μέσα για την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης.
|